Vill uppleva..

Ja, då påbörjar vi ännu en vecka och jag mår inte så bra. Känns som att jag är lite sjuk men det är inget farligt hihi. Idag vaknade jag klockan ett sedan satt jag mig för att titta på TV. Det har varit helt bra filmer på canal plus idag så det är vad jag ägnat mig åt. Har inte orkat göra något eftersom att jag inte känner mig riktigt bra och dessutom har vädret varit som det varit så en mysdag hemma.

Pappa har nu kommit för att hämta alla sina saker. Så  nu försvinner för stooooraaaa TV, sån tur är så har jag vår gamla på mitt rum och den går väl bra :). Ska jag vara ärlig så bryr jag mig inte så mycket.


|
|
|
V


Så här är det, mamma säger att vi ska köpa en ny TV så vi också kan ha en sådan. Men jag bryr mig inte ett piss om sånna feta saker. Absolut inte. Vad vill man ha ut av livet? Att ha feta saker är inte att få uppleva nya saker utan där sitter man och tittar när andra får uppleva det, man sitter där och känner ett hopp om att det kunde varit jag. Nej det är inte ett liv för mig. Livet för mig är att åka iväg och uppleva saker. Inte sitta hemma med feta saker. Jag vill ut och se saker, få uppleva det mest fantastiska som livet har att erbjuda. Det bästa med all elektronik är kommunikationen mellan världsdelarna. Det finns mycket bra med TV, Dator och så vidare men ma ska inte fastna vid det. Det är bara ett hjälpmedel. Vi får reda på vad som händer runt omkring oss, de gör att vi kan ge varandra ispiration och allt vad det gör. MEN FASTNA Inte vid det för det är som sagt bara att hjälpmedel. Det är vi själv som ska förverkliga det vi vill uppnå.

"Det  är inte för att saker är svåra som vi inte vågar...
... det är för att vi inte vågar saker är svåra"



Livet för mig är som sagt att vå uppleva saker. Det man vill är att få känna glädje, lycka, stolthet, ja allt det där som får oss att må så bra som möjligt. Det är alltså känslan som är det viktiga, tillfredställelsen vi vill uppnå. Vi är hela tiden rädda för att saker inte blir som vi hade hoppats på och det är det som håller oss tillbaka. Vi vågar inte ta chansen att misslyckas. För en av människans största rädslor är att misslyckas. Men varför är vi så rädda för det? Jag är ett bra exempel på en människa som är livrädd för att misslyckas. Men när man tänker på det så är det där vi lär oss mest, av att misslyckas. Där drar vi vår största lärdom. Man är inte dålig för att man misslyckas utan man har bara ännu en erfarenhet som man inte lär göra igen utan man gör om det men på ett annat sätt. Man måste vara med och uppleva saker varesig om man lyckas eller ej.

Livet är alldelses för kort. Nu när jag sitter här och skriver och tänker på det så kommer det upp så mycket takar om hur man kunde gjort annolunda. Men strunta i det nu det är bara historia och historian kan vi inte påverka lägre..


"Yesterday is history
Tomorrow is a mystery
and today is a gift"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0