Min älskade vovve <3

Min lilla älskling är hemma igen. Hon är fortfarande i chock men har fått spruta som dämpar chocken. Hennes lungor blev skadade och blev fyllda med vatten. Men hon är hemma igen, hon har dock svårt att andas men dom säger att det kommer bli bra om någon dag. Hon är helt slut hon orkar ingenting hon bara ligger ned. Så fort någon som hon känner igen kommer viftar hon på svansn och blir så glad.

Åh, det är jobbigt att se min glada lilla Melodie bara ligga ned och se så ledsen ut. Men vi får ha kvar henne iallafall..

Fick reda på vad som hänt lite mer nu. Melodie hade gått utanför vår gård så hade dessa två hundar sett henne och typ börjat jaga henne. Hon sprang in på gården men hon hitta in oss sen försökta hon komma in i vår trädgård men hann inte där tog dem henne. Det var två stycken BullMastiffer. En vuxen mamma och hennes hanvalp. Mamman tog tag i Melodies halv och bet henne. Min mamma kom ut och blev förskräckt och sprakade hunden så den släppte min lilla flicka.
Sedan sprang Melodie till vår gård precis intill där pappa var och han lugn ned henne. Men hon bara låg där och tittade jag försökte få kontakt med henne men hon bara låg och tittade..

Mamma ska vara uppe i natt för att kolla till henne. Hon andas tungt men hon blir antagligen bra igen. Sen måste vi börja att hjälpa henne att komma tillbaka och träffa andra hundar igen. Melodie älskar andra hundar, hon älskar att leka och allt sånt och det hoppas vi att hon ska fortsätta att göra. Till skillnad från vår andra hund som är Melodies mamma och som inte är lika glad för andra hundar, hon är helst själv med oss människor.

Så låg hon i mitt knä, hon är helt slut min ängel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0