"Det är bättre att ha förlorat det vackra än att aldrig ha haft"

Idag har varit en relativt bra dag faktiskt för min del :D
Den började med en redovisning i Engelska, när jag kom till skolan och skulle skriva ut det jag skulle säga funkade inte maskinen men det är ju så typiskt. Men deppa inte för det fö det löser sig till slut haha. En lärare hjälpte mig så ja fick ut mitt material och så gick ja in på lektionen, lyssna på de andra och började bli riktigt nervös. Mina kära vänner gjorde bra ifrån sig och det ville även jag göra. Jag var grymt nervös men när ja kom fram kändes det lugnt om man jämför med redovisningen igår vilket är helt sjukt för nu skulle jag prata på engelska. Ja tog mig igenom det och jag är så stolt över mig själv :D.. Engelska är mitt absolut svagaste ämne så ..

Sista lektionen hade vi idrott och idag skulle vi ha Ki-Box med en instruktör från friskis. Det var riktigt jobbigt men riktigt roligt. Jag var med Louise och bara det säger hur det gick för oss två men vi kämpade med lite skratt där emellan. Instruktören bara skratta när han gick förbi oss, så bra var vi.
Vi trissade varandra som fan hela tiden "KOM IGEN LOUISE, JOBBA NU FÖR FAN, DU KLARAR DET" Louise titta på mig med värsta killerblicken och slog för livet, efter typ tre slag dog vi av skratt för vi är inte de allvarliga typerna direkt med den attityden.. BALL SOM FAN säger jag bara, men man måste vara med om det för det är så mycket roligare i verkligheten.

När jag kom hem åt jag och sen somna jag sen åt jag lite till.. Haha Patti "Tjockamollan" själv! JAG KAN INTE SLUTA ÄTA eller ta tag i mitt liv. Jag får ångest för att ja inte tar tag i mitt liv. Okej jag ska sätta mål nu för mitt liv:

0.INDIEEEEEN svårt mål men ska göra allt för att få resan :D
1. Äta bra, träna och därmed Gå ner i vikt iallafall minska mina mått.
2. Körkort
3.Få riktigt bra närvaro i skolan, göra alla prov och läxor (= bra betyg)
4. Bli en bra flickvän.
6. Skaffa mig ett Sommarjobb + helgjobb
7. Spara pengar till resa

Oj det blev många mål helt plötsligt, men ska fan börja kämpa lite nu. Tänkte säga vilket ja ska kämpa med mest men alla målen är lika viktiga och alla måste jag börja med nu vilket blir ganska svårt. Gå ner i vikt är nog det ja tänker på mest men ändå äter jag skit och tränar inte som ja borde. Körkortet håller jag på med för fullt även skolan, idag försökte ja få tag i något sommarjobb men det är inte så lätt. Bli en bra flickvän, kan jag bara bli med hjälpen tillbaka :D så det ska jag nog kunna fixa. Spara pengar är det svåraste eftersom att jag endast har mitt studiebidrag och har träningskort på sats som kostar mig 300kr i månaden plus att jag har lite saker att betala av till min egen sparade kassa som ja måste fylla på med 500kr igen som ja köpte klänningen för.

Jag har ingen aning om hur ja ska planera upp detta. Vikten kan jag ju tänka på hela tiden men skapa mer tid till träning, men det är svårt när man håller på med körkortet, fotbollen och skolan. Fotboll är träning men inte den träning jag är ute efter, jag vill träna pass och gym på SATS. Ja men va fan de t fixar sig. Sparar så mycket jag kan i månaden. Amen det ska nog gå bra (hoppas jag)
Jag måste sriöst ta tag i allt nu för det börjar gå utför!!!


             

                                         Snart sommar då vill jag inte gå och skämmas!!

                     
 


Kommentarer
Postat av: Louise

bra inlägg hahah... du glömde skriva att jag kickade ditt ass i box ;P haha

2009-04-01 @ 14:59:17
Postat av: Kamilla Nyström

Det är alltid bra att sätta upp mål för sitt liv. Men aldrig för många på en gång. Sätt realistiska mål som du känner att du kan klara och orka med.

Av din lista tycker jag genast att du kan slopa två av punkterna! Inte för att du inte kan klara av dom utan för att dom redan är uppnådda! Ägna dig inte åt oväsentligheter.

Du är snygg som få, smal och jättesöt! Du tränar fotboll regelbundet, det håller din kropp i trim. Bra fickvän, klart du är det! Du kan bara vara dig själv Patricia, och den killen som inte älskar dig för den du är, kan du spola för han är inget att ha!

Du är värd det bästa så nöj dig inte med mindre. Men ägna dig inte åt onödiga saker, och tänk inte så himla mycket! Var dig själv. Nu har en vis kvinna talat allvar :-)) Skratta gärna men tro mig, jag har rätt! stor kram Kamilla

2009-04-01 @ 20:29:56
URL: http://kamilla-milla.blogspot.com/
Postat av: mammi

så himmla bra talat kamilla, mer behöver man ju inte säga kram

2009-04-20 @ 23:58:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0