Helgen..

Nu har jag inte skrivit på hela helgen men ska ändå berätta vad jag gjort denna helg haha :)..
I fredags var det skola som valigt. Vi hatar verkligen våran etiklärare. Hon är helt körd i huvudet. Den lilla gruppen som ja sitter med i skolan, nej men dom jag är med (Lina, Linnea, Louise, Anneli och Johanna) är mest aktiva i klassen vad gäller muntligt på lektionerna. Dom flesta av oss har lämnat in exakt allt man ska lämna in och vi har fått grymt bra poäng på det provet vi haft. Vi ligger på VG för att vi inte är mutligt aktiva säger vår lärare.
Sist när jag, Lina, Louise och Linnea gjorde ett arbete var hon inte ens där när vi redovisa. Vi hade gjort allt hon sa att man skulle göra för högre betyg. Man skulle ha diskussioner i klassen och sånt. Vi intervjuade präster och allt för att få en så bra betyg som möjligt. Alla andra i klassen hade gjort arbeten som var mer som en Religionslektion när vi skulle skriva om de olika religionernas människosyn alltså hur man ser på t.ex. Homosexuella, liv efter döden och sånt.
Nu i fredags så tog Louise tag i det så att vi fyra pratade med läraren och hon klarade inte av det. Där är en i vår klass som sitter tyst som en mus men som har MVG i betyg då ville vi få reda på vad vi ska göra för att få ett MVG. Men hon säger till oss att det inte handlar om betyg, hon undrar varför vi bryr oss så mycket om betyget. Hon menade då att det viktiga är att vi lär oss att använda det vi lär oss på lektionen att det inte handlar om betyget. Vi blev så arga för det är betyget som är det vitkiga för oss, det är det vi kämpar för det är därför jag går i skolan och kämpar med det, annars hade jag kunnat komma till lektionerna och strunta i att kämpa med läxor och sånt för jag förstår ändå det!
Ja vi hade ett kortvarigt samtal med henne för hon klarade inte av det så hon sa till oss att hon inte hade tid mer haha. Fan vad jag hatar nästan alla våra lärare, vi har två bra lärare, inte mer!

Det var sista lektionen så man gick hem med en grym frustration men det gick över sedan. Jag tog det lugnt när ja kom hem sen fick jag ett sms av Ralleballe som fråga om han skulle hämta mig efter han jobbat (han sluta klockan 19.00) och det är klart att jag ville det. Gör allt för att träffa honom och jag blev grymt glad när det var han som frågade mig om vi skulle träffas.
Vi hade en riktigt mysig kväll, det kändes så skönt att få vara i hans armar när han håller om en igen efter alla oroligheter. Åh vad mysigt det var, något jag längtat efter så jävla mycket. Varför kan det inte vara så alltid liksom?!



                                


I går åkte jag till Entré vid tolv för att köpa bikinin och det var ju tur att jag köpte den igår istället för i fredags för igår hade dem 25% på alla kläder så jag tjänade 70 kr :).. Riktigt gullig är den, tycker jag iallafall. Sedan hem snabbt och min kära syster hämta mig på busshållsplatsen sedan iväg för match.
Matchen gick väl inte så bra för oss. Men jag tyckte att i första halvlek såg det helt okej ut men i andra var vi katastrofala faktiskt. Jag kände att för min egen del kom jag mer in i matchspelandet denna matchen. Efter att inte ha fått riktig matchträning på tre år så ska man väl komma tillbaka snart :).

Sedan övningskörde jag hem och det gick väldans bra faktiskt och när ja kom hem fick jag reda på att mamma och pappa skulle ha lite fest hemma och ha folk som sov över så det skulle vara bra om jag kunde sova borta. Så jag ringde rasmus och fråga om det gick bra att jag sov hos honom och det gjorde det. Rasmus slutade tio så jag åkte från festen här hemma till honom.
Rasmus spelade poker på internet typ hela kvällen så det var inte lika roligt eller mysigt igår haha men ja somnade emellanåt hihi..
Idag var vi iväg och bytte mina örhängen, Linnea, Dogge och hans kompis var även med (Rasmus lillasyster, hennes pojkvän och hans kompis), sedan skulle jag egentligen hem men följde med Rasmus hem istället eftersom att ha inte skulle vara med någon annan ikväll. Sedan hände en massa saker och nu sitter jag hemma själva.

Fy fan vad ledsen jag blev... Jag ville verkligen med!!



??


En sak till.. Jag är så jävla trött på att tjejer inte kan låta killar med flickvän vara!! Det är så jävla jobbigt, hatar det verkligen. Varför ska dom in och förstöra och göra förhållanden oroliga? bara låt killar med flickvänner vara!!!! Jag orkar inte bråka för att andra jävla tjejer ska komma emellan, det förstör så jävla mycket. Jag vill ha min pojkvän för mig själva.. Ska det vara så svårt att förstå? Ja fick kämpa för att få honom tillbaka och nu måste jag fortsätta kämpa känns det som för att andra ska in och blanda sig. Även om han sagt till mig att jag ska skita i alla andra för det är mig han vill ha o att han aldrig skulle sätta någon annan framför mig så är det ändå jobbigt. Man kan ju tänka så som så att det är mig han vill ha, mig han vill vara med så låt honom vara eller att jag kan vara lugn eftersom han valt mig framför dem :) men det går inte att undvika hur jobbigt det är när man ser att någon annan skrivit till honom.
Jag tror att det är många som håller med mig om detta... Det är fett jobbigt och förstör så mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0