Vilken dag..

                                             

                                              Vilken dag det har varit idag, blandade känslor från min sida..

Jag kom försent till skolan idag (igen) med ett dåligt humör. Kände mig så ledsen och minsta lilla skulle kunna få mig att gråta, kände mig så oerhört sårbar idag, ville bara att något bra skulle hända (men den turen har jag aldrig).. När jag kom til skolan hade vi mentorstid och där stod en av de yngre lärarna på skolan och berättade att två lärare varit i Indien och fått kontakt med en skola eller en klass jag vet inte riktigt men iallafall där det går toppelever och vi skulle göra något sammarbete med dem. 12 elever som fyllt 18 ska i november få åka till Indien och träffa denna klassen och lära dom lite om Sverige och annat, man kunde bland annat göra sitt projektarbete där.
Jag kunde inte förstå att hon stod där och sa detta, 12 st får åka, Jag kan bli en av dessa...
Ända sedan grundskolan har jag sett fram emot att få göra ett ritkigt stort projektarbete där jag vill göra något sådant men aldrig känt att det funnits möjlighet till det eftersom att resurserna är så små och begränsade. Vi började med projektarbete förra veckan så vi har inte några idéer klara än men jag Louise och Linnea vil göra något riktigt stort. Jag skulle göra allt för att få åka till Indien. Kan inte fatta att något jag verkligen har velat så länge nu är så nära, men varför skulle jag ha de turen ?! Åh jag kan inte förklara i ord hur mycket jag skulle kunna göra för detta, tanken på att jag antagligen är en av dem som inte får åka knäcker mig fan så gärna vill jag detta. Har alltid beundrat människor som gör sådana saker och nu finns chansen för mig med. Det är helt obegripligt innu, jag blev helt extalterad när jag fick reda på detta, jag överdriver tyvär inte!!
När jag vill något så mycket och det inte blir av blir jag så krossad.. Åh jag hoppas på det bästa nu. Tänk två veckor i Indien med 11 andra, träffa nya människor, nya traditioner, ny mat, levnadsstil allt, Ny kultur.. Fy faaaaaaan vad kul det skulle varit. Man ska skriva ett brev om varför det just skulle vara JAG som ska få åka. Jag kan inte beskriva i ord hur mycket jag vill eller något så det kommer bli svårt känner jag, fan då:( ..

                               



Men det är väl så många som vill åka så klart, men dom kommer ju garanterat ta någon från min klass eftersom att det bara finns en hälsoproramsklass, tänk om det skulle kunna vara jag.. FY FAN säger jag bara..


Sedan övningskörde jag på skolan.. Kommer fan aldrig ta körkort känns det som nu iallafall! Men det är väl bara att kämpa vidare, efter lektionen hämta pappa mig och berättade då att han vill tatuera sig :D.. Rasmus styvpappa gör det gratis på de tio första (han har precis börjat) och pappa blir den tionde. Han ska tatuera mig och mina syskons första bokstav med tribal runt om på armen :D och jag ska göra en stjärna på handleden som har sin betydelse ..


Under dagarna har jag så sjukt mycket tankar som jag går så djupt in på. Bland annat om förhållanden, jag älskar att se par som verkligen tycker om varandra, de har det bra och de tittar på varandra som om den andre är den bästa som finns. Jag älskar den tanken och blir så glad för andras skull haha. Jag ser alltid killen som en överbeskyddare åt tjejen och hon känner sig trygg i hans sällskap, haha dessa löjliga tankar flödar i mitt huvud varje dag. Älskar att se par som har det bra och man kan verkligen se hur mycket de älskar varandra. Åh, vet inte hur jag ska förklara detta haha!

Andra tankar är på de som har ett mål om vad de vill bli eller vill göra med sitt liv. Jag vill också ha ett mål i livet. Jag har inget specifikt mål just nu. Jo ett kanske, att gå ut gymnasiet trots min skoltrötthet men det känner jag att det fixar jag :D vilket jag aldrig känt förut.. Men tänk de som har så höga visioner, de som vill bli något och kämpar för det.. Det är människor jag ser upp till, har man viljan och styrkan så är inget omöjligt!!

Fick höra ett grymt citat idag som tilltalade mig men kommer inte riktigt ihåg hur det lät men ska ta reda på det i  morgon, för det var ritkigt bra!


Kommentarer
Postat av: mormor

gumman kämpa på för det du vill, du klarar det!!! du blir starkare för varje dag! Pengar?? crille vill ha massage kom upp så fort du får tid!Älskar dej mitt hjärta1

2009-04-01 @ 20:51:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0