Konstig Torsdag

Okej det blev mycket text, men det är faktiskt intressanta saker (enligt mig då) :D...

En bild som togs för några månader sedan haha :P

Therese sminkade mig (hur hon ville, fint va?)
Joakim Fotade


Igår var jag först på Ribban med klassen, sjukt onödigt. Vi gjorde ingenitng i princip. Bara satt där och de åt lite sen sola vi sen åkte vi hem. när ja kom hem fråga Isolina mig om ja ville komma till stan så vi gick där lite sedan hem till henne. Vi skulle plugga tillsammans :P haha.. Sedan till Sir Toby's för att se matchen och rätt lag vann :D..
Rasmus hämtade oss sedan sov han hos mig och Det gillar jag mycke..

Vår första lektion idag var Etik. Vår lärare hade bjudit dig gymnasieprästen Albin och han var helt enkelt klockren. Jag har aldrig förstått hur man kan tro på sånna saker. Men efter att ha lyssnat på honom förstår jag att det finns människor som kan tro på det. Han tror inte på något bokstavligen, han har sin egen tolkning av allt. Men det är en realistisk tolkning.
För någon månad sedan intervjuade vi en präst och han verka inte ena tro på det han sa själva, han hade verkligen ett mönster han måste prata efter och tro efter. Han trodde inte på Big Bang för det är gud som har gjort allt osv. Men Albin tror på Naturvetenskapen helt klart. Asså jag kan rekomendera denna människa skarpt. Har man det svårt och känner att man verkligen vill prata med någon så är han rätt för alla med alla olika sorts problem.

Han prata om allt som har med livet att göra. "Man får lov att tycka, tänka och känna som man vill men man får inte göra som man vill" , han prata även om respekt. Om man tänker på respekt säger de flesta att det handlar om att visa hänsyn. Men om man ska översätta det och berätta vad respekt betyder så betyder det ungefär "Titta en gång till" alltså man menar att man ska titta på en människa en gång till. Man ska ge varandra en andra chans och titta på dom en gång till. det är sant. Han fick fram så många klockrena saker. Han fick en att vilja se positivt på livet. Åh, han inspirerade mig så mycket. Han sa verkligen de ord jag ville höra.




Sedan har jag och några till även fått ta vars ett Tarot kort.. Lite läskigt men intressant. Och min lärare är grymt duktig. Hon är en liten hockupuckos kvinna. Hon vet ingenitng om vad som hänt mig o mina kompisar den nrmsta veckan. Vi fick vars ett kort och hon sa vad hon såg på oss till kortet. Hon berättade saker som hon inte hade någon aning om men det var saker som låg en närmst hjärtat just då. Man fick tänka på en fråga innan man tog kortet. De första fråga som dök upp i mitt huvud ville ja inte fråga så jag försökte tänka på något annat. Men hon tog upp den första frågan jag tänkte på och sa så klockrena saker som var så rätt. Fler i gruppenn blev känsliga för hon hade så rätt. Helt sjukt!!!!


När sånt händer kan man inte göra annat än att tro på det, man ser ju det med egna ögon! Många är kritiska till "sånt skit". Men är man kritisk så gå och prova det, för jag kan inte göra annat nu än att tro på sånt.  Finns så många saker hon gjort som känns övernaturliga för mig, men som hon faktiskt utför som jag skulle kunna skriva och berätta här men inte nu iallafall haha :).. Kan berätta att hon kan göra som han i gröna  milen. "ta andras smärta och sedan rapa ut den" det gör hon jämt på våra lektioner, nån gång har hon fått så ont men det är nnågon annans smärta hon känner. Hon kan sitta i ett rum  med oss och helt plötslig frågar hon om någon har jätte kraftig mensvärk och så klart så har någon det. Ja det finns så mycket sjuka saker. Men hon är en underbar människa, så ödmjuk och ärlig. Jag älskar verkligen henne som människa. finns ingen som bryr sig så mycket om i princip varje individ som hon. Hon accepterar allt och alla och finns där alltid :D

Jag fick världens migrän idag. Masserade i Klagshamn sedan var jag tvungen att åka hem och lägga mig och så kräkte jag till och med :O..
Sedan hämta jag Rasmus och nu sitter han och kollar å nyheter på den andra datorn haha :)
Men nu ska jag försöka få oss i säng, jag har skola i morgon. Helg nu snart och jag vet inte vad jag ska göra som vanligt.. GOOOOODNAATT!


Kommentarer
Postat av: elin

hade albin som präst på min korfirmation, helt fantastisk människa! får en att vilja bli religös :P

2009-05-29 @ 11:07:13
Postat av: Anonym

Som vanligt intressant läsning,Patricia. kan pia spå mej, jag betalar henne? Kramis!!!

2009-05-29 @ 14:58:40
Postat av: Isolina

Har du photoshop :O ? <3

2009-06-04 @ 17:24:18
URL: http://icho.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0