Prestationsångest!

Då är det snart helg och lov :) Fick nyss reda på att min efterlängtade Gudmor kommer och det är jag väldigt glad över. Det var längeseda jag träffa henne. Hon var de bästa jag visste när jag var liten och jag såg upp till henne till tusen:)..


Från det ena till det andra så har jag Samhällsprov idag och jag hoppas innerligt på ett MVG!.. Gud vad jag blir glad när jag får höra att jag får MVG. Säger en lärare VG tänker jag "jaha, fan då" ibland kan jag blir riktigt ledsen för ett VG. Ändå får jag oftast VG haha. Jag har medelbra betyg men kunde haft riktigt bra om jag bara hade haft mindre prestationsångest och kommit till alla prov.

Att ha prestationsångest är något som är riktigt jobbigt. Det påverkar hela ens liv faktiskt. Så fort man ska prestera inför en person man ser upp till eller har respekt för eller bara som man vill vara bra inför sätter nerverna igång. Den enda tanken som tar över en är "Tänk om jag inte klarar det". Jag är såååå rädd för att misslyckas. Men misslyckas gör jag nästan aldrig om man tittar från andras ögon. Men jag har satt min "ribba" och att inte nå den eller vara nära den är ett misslyckande för mig.

Många som inte är lika duktiga i skolan eller tar den på allvar tycker att jag är grymt löjlig när jag blir arg eller ledsen för ett VG. Dom tycker verkligen att jag är löjlig och tycker inte att jag ska "böla" över det för dom hade varit glada bara dom fick G!!!..

Fast nu måste jag gå och kan tillägga att det känns faktiskt bra inför provet idag :D

Kommentarer
Postat av: Mamma

Patricia älskar sin gudmor Camilla, det är världens finaste tjej och patricia ser verkligen upp till dig camilla, kommer alltid att finnas hos oss kram.

2009-10-24 @ 09:11:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0