"Varför välja misslyckande när framgång är ett alternativ?"

Hade en grym fredag och en okej lördag haha. I fredags var vi hemma hos mig och förfesta med galet spel, dricka och underbara människor. Efter åkte vi in till festivalen och gick till slut in på CHilli och hade trevligt. Igår var jag och familjen på Ullared och på kvällen blev det tjejmys med JOhanna och Anneli.



Har precis fått hjälp med mitt CV av Micke :) i morgon börjar det "nya livet" som jag sagt ett dussintals gånger. Men jag känner att det är nu eller aldrig och som jag även sagt innan så känner jag mig fett motiverad. Ta tag i livet på riktigt ännu en gång hahaha, tro det eller ej! Bort med det gamla in med det nya nu.




Såg på programmet där Jillian från
the Biggest Looser ska hjälpa familjer. Hon sa en sak som fick mig att tänka en hel del "Varför välja misslyckande när framgång är ett alternativ?" och det är såååå jäää*laa sant. Hon pressade familjen och nämnde hela tiden att hon/han hade två val, att slutföra det eller ge upp och det handlade bara om att sluta föra det antal situps hon gett. Varför sluta och må dåligt för att man gav upp när man faktiskt kan nå målet och må fett bra och känna stolthet. När man når det framsatta målet får man motivation till att utvecklas ännu ett snäpp, DET strävar jag efter, att alltid utvecklas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0