Glöm inte dom duktiga!

Ny veckaa, nya möjligheter ;)..

Kollade på nyheterna i morse där de pratade om elevernas betyg. Antal elever som inte klarar grundämnena har fördubblats på Kirsebergsskolan. Det är så klart hemskt och nu ska man börja att lägga mest energi på dessa elever och ja visst är det bra. MEN, alla som satsar på högre betyg då? Jag brydde mig om skolan och var bra i skolan och det var jag och mina vänner som fick minst hjälp av de flesta lärare. Det värsta är att man sätter en låg nivå på proven, när man sedan frågar lärarna varför man inte kunde få MVG så var det för att proven inte var tillräckligt svåra, WHAT? Dom som är duktiga ska väl inte behöva sänka sina höga betygsmöjligheter för att lärarna vill att så många som möjlugt ska klara proven? HELT idiotiskt, detta har fått mig i konflikt med en del lärare iallafall..

Och vilka är det som får mest hjälp? Jo dom som är störiga. Min syster ville ha sommarjobb, men då var det dom som är stökiga och mindre duktiga i skolan som gick före. VAd fan händer?

Ja, idag var jag ute med papap och gick en lång runda på ribban, härliiiigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0