Skriver av mig lite..

Oj, vilket väder det blev. En mörk himmel och ett ösregn snart kommer väl åskan med. Det finns inget mysigare väder än detta enligt mig :) Detta vädret är som gjort för myskvällar men då ska det gärna hålla på hela kvällen. Dock är det långt till kvällen men jag hoppas faktiskt inte på sol idag. Är på riktigt myshumör ...

Jag tänker en hel del på allt möjligt, för det mesta det som har med livet att göra. Tänker mycket på att jag måste vara positiv hela tiden för att jag vet att så fort jag börjar tänka negativt mår jag inte bra och kommer ingenstans. Kontrollen försvinner så fort jag börjar tänka fel, allt blir mycket jobbigare och vägen till lösningar blir så mycket längre och krångligare. Då är det så mycket bättre att försöka se det positiva i situationen. Är det någon som är arg mot mig eller som sprider dålig energi då vet jag direkt att det är inte jag som mår dåligt utan den andra. Det är min sköld mot negativa människor och det fungerar utmärkt.

Jag har ett stort kontrollbehov och det är det jobbigaste för mig nu. Jag känner inte riktigt att jag har kontroll på mitt liv. Jag är bättre än så här, jag borde ha ett jobb nu och borde till och med haft det sen nästan ett år tillbaka. Jag har alltid varit den duktiga tjejen som man kallar det men det är jag som gick ut med okejbra betyg och går arbetslös. Jag är inte stolt för att jag är arbetslös jag skäms oerhört mycket faktiskt.

 Har dock svårt att gå ut och söka jobben för jag är så rädd för att misslyckas. Men jag måste ta tag i det nu och jag tror att kan man bara våga börja så kommer det gå bra men jag har inte ens vågat börja. Sitter istället hemma och skickar ansökningar via internet och det är ett svårt sätt att få jobb igenom för då ska man skriva ett personligt bev som sticker ut och det är inte speciellt lätt..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0